کیک فنجانی فرشته ی گردویی

 این کیک های فنجانی سبک وخوشمزه  دارای  حداقل مقدار آرد وفاقد شکر هستند.

مواد لازم:

 2 عدد تخم مرغ(زرده ها از سفیده ها جدا گردد)

یک چهارم فنجان آب گرم (از شیرآب گرفته شود)

یک قاشق چایخوری عصاره ی خالص وانیل

سه چهارم فنجان فروکتوز یا یک و یک هشت فنجان شکر معمولی*

یک هشتم  فنجان نمک

نصف فنجان آرد شیرینی پزی

 سه چهارم قاشق  چایخوری بکینگ پودر کم نمک

نصف فنجان گردو (از وسط به دوقسمت  مساوی شکسته  شده باشد)

طرز تهیه:آون را از قبل در دمای 325 درجه ی  فارنهایت (تقریباً 160 درجه ی سلسیوس ) تنظیم  کرده و دریک کاسه ی متوسط بوسیله ی همزن  برقی زرده های تخم مرغ را باآب گرم  و وانیل بزنید تا غلیظ شود. این مخلوط را به آهستگی با نصف فنجان فروکتوز مخلوط کرده وکنار بگذارید. دریک کاسه ی کوچک سفیدها را با همزن  بزنید تا  کاملاً کف کند سپس نمک را به آن افزوده  و به همزدن ادامه دهید تا جای چنگال بروی سفیده ها بماند.

به تدریج یک چهارم فنجان فروکتوز باقیمانده را به سفیده ها اضافه  کنید تا کمی  سفت شود اما خشک نشود، یک سوم از این مایع  حاوی سفیده را به مخلوط زرده ها بیافزایید و آرد و بکینگ پودر را به تدریج به این مخلوط اضافه کنید. سپس گردو و باقیمانده ی سفیده ها را به آرامی به آن بیافزایید و باهم مخلوط کنید. 12 عدد  کاغذ مخصوص  کیک  فنجانی را در قالب قرار داده و به آرامی با قاشق از مایع  کیک در آنها  بریزید و بمدت  12 دقیقه  در آون قرار دهید تا پخته شود(اگر خلال دندان  وارد کیک کنید مایع کیک به آن نچسبد).

----------------------

*جایگزین نمودن شکربا فروکتوز در دستورهای پخت کیک به دو دلیل است اول اینکه  فروکتوز در حین پخت مانند برخی شکرهای مصنوعی شکسته نمی شود  ودیگر اینکه  تغییرات  زیادی  درمقدار قند  خون ایجاد نمی کند طبق  قاعده  همیشه  به جای هر مقدار شکریک سوم کمتر از آن، فروکتوز بردارید برای مثال اگر یک فنجان  شکر در دستورالعملی وجود دارد شما می توانید  دو سوم فنجان فروکتوز به جای آن استفاده  کنید.

اطلاعات تغذیه ای

12 واحد سروینگ   درهر واحد:

کالری: 112 ،پروتئین:3 گرم، سدیم :27 میلیگرم، چربی: 4 گرم، کربوهیدرات :20 گرم، کلسترول:  35میلیگرم

منبع:www.diabeticconnect.com/diabetic-recipes/general/4804-angel-pecan-cupcakes